czwartek, 21 listopada 2013

Cukrowy czar - najszybszy prezent na świecie :)

Witajcie moi Drodzy!

Mam dzisiaj dla Was propozycję na najszybszy i najtańszy prezent na świecie! Oczywiście według mojej subjektywnej listy. :)



Cukrowy czar - nazwa bardzo umowna. Ja wiem, że cukier jest niezdrowy i wogóle. Trudno. Idą Święta nie będziemy się rozczulać.
Potrzebne są małe słoiki, mogą być ozdobne, ale niech będą przejrzyste, cukier, biały, brązowy, itd. w zależności w jakie smaki pójdziemy, oraz smakowe dodatki, czyli wanilia, cynamon, imbir, lawenda, róża, ale te może bardziej latem.Potrzebne będą również pierdołki do ozdoby słoika. W zasadzie większość tych potrzebnych składników mamy w domu, prawda?


 

Łączymy cukier z dodatkiem, przesypujemy do słoika, podpisujemy, słoik pięknie ozdabiamy i GOTOWE!
Jak się domyślacie możliwości w mieszaniu i ozdabianiu bez końca. Można przygotować np. 2,3,4 takie cukry smakowe, ustawić na fajnej tacce i zapakować w folię - ciekawy efekt gwarantowany, bo to radość dla oka oraz podniebienia. :)


Ja przykładowo przygotowałam dwa: waniliowy i cynamonowy, ponieważ te najczęściej używam.
Waniliowy w formie najprostszej to biały cukier oraz cukier waniliowy, trochę ciekawiej (i drożej) będzie z cukrem waniliowym z prawdziwej wanilii oraz z laską wanilii jako dekoracja. Cukier cynamonowy można wymieszać z białym lub brązowym cukrem i udekorować cynamonem w kawałku, ale ja akurat nie miałam pod ręką.



Co powiecie na cukier z imbirem lub chilli? Albo biały kandyzowany z kawałkami ciemnej czekolady? Albo brązowy z tartą skórką cytryny, jako baza do drinka caipirinha? ...



A jakie Wy macie pomysły na cukrowy czar?

Pozdrawiam Was ciepło, nie dajcie się listopadowej chandrze, grudzień za pasem!

Moni




25 komentarzy:

  1. Świetny sposób na uzyskanie dodatkowych walorów smakowych. Nigdy w ten sposób nie kombionowałam z cukrem. Może dlatego, że cukier to coś co rzadko w naszym domu jest używane.
    Przy okazji, te słoiczki wyglądają przepieknie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! My też nie słodzimy jakoś przesadnie, ale ogólnie nie stronimy :)

      Usuń
  2. Znakomity pomysł!! Mnie by taki prezent bardzo ucieszył!!! Świetnie zapakowane i ozdobione. Bomba!!
    buźki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapamiętam! Najlepsze jest to, że taki prezent można sobie samemu szybciutko zrobić. tak jak ja dzisiaj przy okazji robienia tych zdjęć :)
      Ściskam!

      Usuń
  3. a czemu laska cynamonu nie jest przepołowiona?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucy, nie ma cynamonu, bo wykupili. Laska wanilii w słoiku jest przepołowiona, tylko nie widać.

      Usuń
  4. Witam taki cukier to często robię i jeszcze z różą suszoną do herbatki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kiedyś miałam cukier z różą, pięknie pachnie. Ale mam problem ze zdobyciem płatków i dałam sobie spokój. :) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  5. Prezent jak prezent ale sama sobie taki waniliowy zrobię! Super pomysł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No przecież! Taki prezent dla samej siebie jest niezastąpiony! Kawka z cukrem waniliowym z rana - pycha! :)

      Usuń
  6. Swietny pomysl! Ciekawa jestem jakby smakowal z chili?
    Szkoda, ze sama teraz ograniczam, ale moze innych uszczesliwie? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że z chilli nie próbowałam :) Też się niestety ograniczam, ale sprezentować komuś to też przyjemna sprawa!

      Usuń
  7. wygladaja slicznie! sloiczki urocze:)na taki cukiertoi ja bymsie skusila:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Myślę, że w Twoich odjechanych słoikach też taki cukier by się świetnie prezentował. Skuś się, nie pożałujesz! :)

      Usuń
  8. Na pewno byłabym zachwycona takim prezentem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anicjo, albo podsuń dyskretnie komuś ten wpis do poczytania, albo szybciutko sama zamieszaj i gotowe! :):):) Smacznego!

      Usuń
  9. Kiedyś, gdy jeszcze słodziłam kawę, mieszanka cukru z cynamonem była moją ulubioną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! Podobnie u mnie cynamon i wanilia. Ale i ja przestałąm słodzić, teraz czasem dodaję samego cynamonu :)

      Usuń
  10. Ja cukru nie używam, ale nawet pięknie wyglądałby jako ozdoba. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, miło mi Ciebie gościć!
      Ozdoba lub cukier dla gości... :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Takie proste pomyły często okazują się genialne. Pozdrawiam również;)

      Usuń
    3. hihi, nie zauważyłam drobnej literówki:) ale słowo pomyła też coś ma, no może w innym kontekście ;)

      Usuń
  11. w wersji syropu do kawy ;)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mile widziane! :)